2015/12/15

ΛΙΓΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΕ "ΠΑΡΑΝΟΗΣΕΙΣ"

Μόλις χθες εξέδωσε στην επίσημη ιστοσελίδα του ο Φλωρινικός "Μητροπολίτης" Φυλής κ. Κυπριανός σχετικά με την επικοινωνία του με τους Ανδρεϊκούς στην Κύπρο επί τετραήμερο προσφάτως όπου παρέστη "προσευχητικῶς" στην "Χειροτονία" ενός κληρικού τους.


Ο Άγιος Ιεράρχης Τριμυθούντος Σπυρίδων, διακρίνεται δέυτερος από αριστέρα, κατά το Τεσσακονθήμερο Μνημόσυνο του Αγίου Ματθαίου, Αρχιεπισκόπου Αθηνών, με τους υπόλοιπους χειροτονηθέντες κατα το 1948 Αρχιερείς.

Σε αυτήν την ανακοίνωση διατυπώνονται εμμέσως κάποιες Φλωρινικές εμμονές, τις οποίος πονηρώς και με μαεστρία υποβάλλει ο συγγράφων κ. Κυπριανός. Μας λέει, λοιπόν, ότι "ἀξιώθηκα νὰ ἐπικοινωνήσω μὲ τὸν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κιτίου κ. Σεβαστιανὸ καὶ τὴν Ἐκκλησία τῆς Γνησίας Ὀρθοδοξίας στὴν Κύπρο, ἡ Ὁποία ἔχει ἱδρυθῆ ὑπὸ τοῦ Ἀειμνήστου Μητροπολίτου Ἐπιφανίου († 2005) καὶ ἔχει κοινωνία μὲ τὴν Ἱερὰ Σύνοδο ἐν Ἑλλάδι τοῦ Ἀρχιεπισκόπου κ. Στεφάνου".

Η Γνήσια Ορθόδοξος Εκκλησία της Κύπρου "ιδρύθηκε" όχι από τον Μητροπολίτη Κιτίου Επιφάνιο αλλά από τον Άγιο Ιεράρχη Σπυρίδωνα τον Επίσκοπο Τριμυθούντος τον Νέο. Ο Άγιος Τριμυθούντος Σπυρίδων, αφού χειροτονήθηκε Επίσκοπος για τους Γ.Ο.Χ. της Κύπρου που ήταν λιγοστοί και διωκόμενοι, έσπευσε να μεταδώσει την Αποστολική Διαδοχή, ανόθευτη και Κανονική, όπως την παρέλαβε υπό του Ορθοδόξου και Αγίου Ιεράρχου Βρεσθένης Ματθαίου του Α' (+ 1950). Χιλιάδες πιστών επέστρεψαν στην Εκκλησία του Χριστού από την Καινοτομία, Κληρικοί επίσης είτε χειροτονήθηκαν, είτε αποκαταστάθηκαν στην Ιερωσύνη. Πλείστοι Ιεροί Ναοί και Μονές (όπως η ιστορική Έδρα της Εκκλησίας Γ.Ο.Χ. Κύπρου: Η Ιερά Μονή Παναγίας Γαλακτοτροφούσης Λευκωσίας) θεμελιώθηκαν. Ο θαυματουργός Σπυρίδων, με διακεκριμένα σημάδια αγιότητας, αυτά έπραξε στην Κύπρο με αποτέλεσμα να διωχθεί από τους Καινοτόμους μέσων των τότε κατακτητών Άγγλων.

Και βέβαια η αναφορά μας αυτή δεν έχει να κάνει τόσο με το άγιο Πρόσωπο του μακαριστού Ιεράρχου Σπυρίδωνος αλλά με την δόλια προσπάθεια να δώσουν "αρχή χρονική" στην Εκκλησία των Γ.Ο.Χ. Κύπρου όχι από την υφ' ενός (Αγίου Πατρός Ματθαίου) χειροτονία του Τριμυθούντος Σπυρίδωνος αλλά από την "Χειροθεσία" υπό των Ρώσσων της Διασποράς. Μία Συγχωρετική Ευχή που τυπικώς αναγνώστηκε στους Επισκόπους Επιφάνιο (Κύπρου) και Κάλλιστο (Κορινθίας) προς άρση των προφάσεων των Φλωρινικών για την διακοπή της Κοινωνίας μετά της Εκκλησίας. Μία αναγνώριση της Κανονικότητας της Αγίας Ελλαδικής Εκκλησίας των Γ.Ο.Χ. από την Σύνοδο του Μητροπολίτη Νέας Υόρκης κυρού Φιλαρέτου. 

Δεν χρειάζεται βέβαια να τονίσουμε την αστοχία, να θεωρεί την ίδρυση μιας Εκκλησίας από έναν Επίσκοπο, και μάλιστα για την Αρχαία Εκκλησία των Αγίων Αποστόλων (Βαρνάβα και λοιπών) αλλά και αυτό αποτελεί Φλωρινική καινοτομία, προερχόμενη από την δημιουργία και διάλυση "Εκκλησιών και Συνόδων" κατά το πρώτυπο της "Συνόδου των Ενισταμένων".

Ακόμη ο κ. Κυπριανός μας λέει ότι ο Κιτίου Επιφάνιος δίδασκε και αλλότρια περί των Ιερών Εικόνων από τις Αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας: "Ἔλεγε γιὰ τὴν γνωστὴ εἰκονολογικὴ ἔριδα: «Στὴν Ἐκκλησία μας συνυπῆρχαν ἀπὸ αἰώνων οἱ δύο τύποι τῶν συγκεκριμένων Εἰκόνων... Καὶ 7 ὑπῆρχε εἰρήνη... Πιθανὸν ἡ μία ἐξ αὐτῶν νὰ μὴν εἶναι θεολογικὰ καὶ τόσο ὀρθὴ καὶ ἡ ἄλλη νὰ εἶναι πλήρως ὀρθή... Ἐμεῖς συνεχίζουμε τὴν χρῆσι ἀμφοτέρων, προτιμῶντες τὴν εἰρήνη... Καὶ ἀναμένουμε, μὲ ἀγάπη μεταξύ μας, νὰ ἀποφανθῆ κάποτε ἡ Ἐκκλησία συνοδικῶς καὶ ἐγκύρως... Μέχρι τότε, ἂς εἰρηνεύουμε...  Ἂς μὴν ὁδηγούμεθα στὰ ἄκρα... Δὲν πρέπει τὸ ζήτημα αὐτὸ νὰ μᾶς διαιρῆ... Προέχει ἡ ἀγάπη, ἡ εἰρήνη καὶ ἡ ἑνότης, ὡστε νὰ ὁμιλήση ὁ Θεὸς μέσῳ μιᾶς Ὀρθοδόξου Συνόδου...».

Να υπενθυμίσουμε στον κ. Κυπριανό ότι ο Επίσκοπος Επιφάνιος υπέγραψε τις Αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου της Γνησίας Ορθοδόξου Εκκλησίας περί της προσκυνήσεως και θεολογικής εγκυρότητας των Ιερών Εικόνων που διαβάλλονται. Οι δε Κύπριοι αδελφοί είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι σε αυτό το θέμα. Ας ψάχνει αλλού θεολογικά λάθη και ατέλειες ο κ. Κυπριανός. Η Εκκλησία έχει αποφανθή υπό Ορθοδόξων Συνόδων Αγίων και Ομολογητών Αρχιερέων.


Ακόμα αναφέρει για το τρόπο που συμμετείχε, συμπροευχόμενος: "μὲ ἔθεσαν σὲ τιμητικὴ θέσι στὸν Ναό, μὲ ἀντιμετώπισαν μὲ πολλὴ εὐγένεια, μοῦ εὐχήθησαν ἐπανειλημμένως «σύντομα καὶ ἡ ὥρα ἡ καλή...», ἀλληλoασπασθήκαμε μὲ ἰδιαίτερη ἐγκαρδιότητα, μοῦ ἐδόθη ἡ ἄδεια-εὐλογία νὰ προσφωνήσω στὸ Ἀρχονταρίκι τὸν νέο Ἐπίσκοπο ἐκ μέρους τῆς Ἱερᾶς Συνόδου μας μὲ Χαιρετισμὸ Ἑνωτικὸ καὶ νὰ προσφέρω συνοδικὸ Δῶρο ὡς σύμβολον κλάδου ἐλαίας, τέλος δὲ νὰ συμμετάσχω στὴν μεγάλη ἑόρτια τράπεζα, ὅπου ὁ συμπλησιασμὸς ἦταν τοιαύτης ποιότητος πνευματικῆς, ὥστε νὰ χαθῆ πλήρως ἡ αἴσθησις τῆς ὁποιασδήποτε διαφορότητος"...

Τα συμπεράσματα τα αφήνουμε στους αγαπητούς αναγνώστες. Υπενθυμίζουμε, όμως, πως για ανάλογες συμπροσευχές του Πάπα με τον "Πατριάρχη", αμφότεροι κατακρίνονται υπό των Ορθοδόξων δια σωρεία παραβάσεων των Ιερών Κανόνων της Εκκλησίας.