2010/01/16

Глас Српске православне (Трећи део)

Poštovani prijatelji!

Gledajući na internetu razne poruke i priče koje se tiču Zilota u Srbiji, osećam moralnu a pre svega hrišćansku obavezu da se oglasim.

Moje ime je Srđan Crvenković,imam 33 godine. Po obrazovanju sam saobraćajni inženjer a smireno smatram da imam i druga znanja u dovoljnjoj meri(bogoslovska, politička, istorijska...). Pravoslavni hrišćanin sam, verni član istinite Pravoslavne Crkve,matejevskog Sinoda mitropolita Grigorija Mesinijskog.

Dakle, zilot sam,tj.revnitelj ispovedanja vere. Pre nego što sam prišao zilotima bio sam u SPC, ali zbog svejeresi ekumenizma sam otišao od njih da bi našao istinito Pravoslavlje.

Pet godina bio sam u duhovnoj zajednici sa florinskim "zilotima", tj. kod Akakijevih. Čak sam bio izabran za predsednika Duhovnog centra manastira Esfigmen. Kao predsednik ovog centra proveo sam 4 godine. Organizovali smo razna predavanja na temu Ekumenizma(u kući Đure Jakšića u Beogradu,pa u Novom Sadu,itd.). Oglasio sam se u listu Kurir, 1.marta 2004.godine, i u ostalim medijima.

Ipak, kasnije sam uvideo da ovi "ziloti" nemaju ispravno apostolsko Prejemstvo(jer su njihovi episkopi izazvali raskol 1937. godine u Grčkoj,pogazivši Predanje),pa sam prišao Matejevcima,tj. njihovom Sinodu mitropolita Grigorija Mesinijskog, jer ovi su apsolutno ispravni u svom ispovedanju.

Mnogi dokazi govore da su oni Crkva Hristova. Pored ispravne Omologije i Prejemstva, imaju i mošti svojih ugodnika(episkopa,monaha,mirjana...),tj. koji su se od skoro upokojili. Poslednji primer je blaženopočivši vladika Teodosije(+2002.)iz Ftiotide.

Kada su otkrili nadgrobnu ploču,otkrile su se divno blagouhane mošti njegove. Slika njegovih moštiju je objavljena u eparhijskom časopisu, a može i da se vidi to. Međutim, ponavljam, to je samo jedan od mnogobrojnih primera.

Ipak, mnogo mi je žao i srce me boli kad vidim sa koliko neznanja i mržnje neki ljudi u Srbiji pljuju po Mučeničkoj Crkvi Hristovoj. Zaslepljeni kao neki fariseji i idolopoklonici,takvi ljudi nemaju smirenja da sagledaju u kakvom otpadništvu od ISTINE se nalaze arhijereji SPC i ostala bratija.Oni ne mogu da se pokore Duhu Svetome Koji je govorio kroz Svete Oce na Saborima i da shvate težinu anatema sa ovih Sabora.

I onda se čudimo zašto kao narod i država ovako propadamo... Hrišćanstvo nije neka egzaktna nauka pa da je potrebna načitanost. Potrebna je ljubav prema Hristu, Koji je i Put i Istina i Život. Potrebno je čistiti srce od strasti i smiravati se, i tada je tu i Duh Sveti.

U žitijama Svetih imamo bezbroj primera da su mnogi "neobrazovani"(po sadašnjim merilima) bili nosioci Božanskih Istina(npr. car David,prorok Mojsije, sv.Antonije Veliki.itd.). Dakle, poruka je: NE KLEVEĆITE Crkvu Hrista Boga, već se molite Gospodu da se otvore oči vaše! Spasenja nema van Crkve, tako uči Sveto Predanje.

Budite poslušni tome a ne nekim "živim svecima" koji otvoreno decenijama gaze Sveto Predanje!

Što se tiče Akakijevih "zilota", oni nisu Crkva Hristova već raskolnici, ali su u odnosu na ekumeniste mnogo manje zlo. Iako nisam sa njima u molitvenom opštenju, i duhovno se ne slažemo, ne prihvatam da se i na njih toliko kleveće jer ih dobro poznajem.

Što se tiče ostalih "zilota"(andrejevci, prevečni,i drugi),želim još nešto da istaknem:

mnogi se rugaju govoreći "ziloti se podelili, koji su pravi"itd.

Moj odgovor je: nisu se podelili jer se Istina NE deli, već su neki otpali u raskol(kao florinci-akakijevci u Srbiji,i andrejevci-ikonoborci)ili u neku jeres.

Ovi poslednji se lažno predstavljaju kao matejevci, ali to nema veze sa vezom. Oni na tom sajtu otvoreno šire jeres PREDVEČNOSTI CRKVE I LIČNOSTI HRISTOVE, kao i druge nebuloze poput imjabožstva,staroobredstva,itd.

Otpada od Crkve uvek je bilo u istoriji,ali je Crkva ostajala i dalje kao TVRĐAVA ISTINE.

Drugom prilikom ću, ako treba, pojasniti još neka pitanja. Stojmo čvrsto i držimo Predanja!

Sa poštovanjem, Srđan Crvenković

U Beogradu 6./19. marta 2008.